Wist jij dat video écht een opmars maakt?
Steeds meer bedrijven zetten video in als belangrijkste marketingtool.

Waarom? Ga jezelf maar eens na, waar kijk jij liever naar, een dertig pagina’s tellende handleiding in pdf of een video tutorial?

Precies, niemand gaat zo’n saaie handleiding meer lezen tegenwoordig. Een video heb je zo bekeken en spreekt veel meer aan.

 

Live videostreaming

Op dit moment is Periscope de meest populaire vorm van video maken.

[Tweet "Periscope is op dit moment de meest populaire vorm van video maken."]

 

Periscope is een live streaming app waarmee je video-opnames maakt vanaf je iPhone om alles wat je meemaakt te delen met je volgers van over de hele wereld. Je kunt zelf een uitzending maken of je kunt een uitzending van iemand anders bekijken. Iedereen die op Periscope zit, kan aanhaken, vragen stellen en hartjes uitdelen tijdens je uitzending.

Met één druk op de knop ben je live want je kunt filmen en uitzenden tegelijk. Je kunt je Periscope uitzending delen via Twitter. Heb je geen of weinig volgers? Ook dan kun je genoeg kijkers trekken, als je de juiste zoekwoorden, vermeldingen en hashtags gebruikt.

 

Hoe kun je Periscope zakelijk inzetten?

Je kunt Periscope inzetten voor bijvoorbeeld:

1. Presentaties
Periscope is een perfect middel om je kennis met de buitenwereld te delen en je bedrijf daarmee verder te profileren.

2. Webinars of online training

Het geven van een webinar of online training is met Periscope super eenvoudig. Je deelt live kennis en kunt op vragen en reacties van kijkers reageren.

3. Vraag- en antwoord
Periscope werd vooral in het begin het meest gebruikt voor vraag- en antwoordsessies.

4. Productlancering

Breng je een nieuw product op de markt? Laat het de wereld weten via Periscope. De kijker krijgt direct kennis over het product.

Je video is behalve live te bekijken, ook 24 uur lang terug te zien.

 

Waarom Periscope zakelijk gebruiken?

  • Laagdrempelig: je hebt alleen een iPhone en twitter account nodig.
  • Geen extra kosten
  • Kost weinig tijd, maar geeft je een groot bereik
  • Je volgers leren je kennen en vertrouwen (en dat is nodig om klant van je te worden)

Bonus tip!

Gebruik een Periscope uitzending vooral om jouw kijker iets te leren óf om te vermaken. Dat zijn de twee belangrijkste redenen dat iemand naar een video gaat kijken. Handig om te onthouden bij het maken van je eerste Periscope uitzending.

Zelf ga ik periscoop activeren de komende weken. Om tips te delen en het gesprek aan te gaan met jou! Ik heb er veel zin in en hoop je daar te zien.

En als je dit zo leest…is periscope ook voor jou een communicatiemiddel dat je gaat inzetten om je naamsbekendheid te vergroten?