Veel bedrijven hebben een website. Je kunt ook eigenlijk niet meer anders, want klanten googlen tegenwoordig op de mogelijkheden en je wilt dat jouw bedrijf ook in de zoekresultaten naar voren komt.
Alleen heb ik een vraag voor je.
Is jouw website een bedrijf op zich?
Of zie je, als je heel eerlijk bent… dat alle focus op het bedrijf is gericht en dat de website er maar een beetje bij bungelt? Goed je plaatst wel eens een blog en je hebt er in geïnvesteerd om de website er goed uit te laten zien… maar een internetstrategie is ver te zoeken. Dus je website is een kanaal om wat meer klanten te krijgen, maar je bent er niet echt op gefocust.
[Tweet “Een website is een op zichzelf staand bedrijf!”]
Heb je wel eens erover nagedacht als je iedere dag met je website bezig bent? Of als je iemand inschakelt die iedere dag aan de slag gaat met jouw internet bedrijf? Die kijkt naar de traffic. Nadenkt over slimme verdienmodellen en zorgt dat het goed samenwerkt met alle social media mogelijkheden.
Wat gebeurt er… als jouw website iedere dag aandacht krijgt? En je jouw website net zo gaat runnen als je fysieke bedrijf?
Ik weet zeker dat je resultaten gaat boeken als je jouw website als een op zichzelf staand bedrijf gaat zien. In plaats dat je gefocust bent op je winkel/ bedrijf met daarnaast een website. Je krijgt meer bezoekers op je website, hogere conversie als je een slimme internet marketing strategie hebt.
“Maar Danielle… wat kan ik dan iedere dag doen op mijn website? Want dat klinkt allemaal heel logisch, maar de realiteit is dat ik heel vaak niet weet wat ik moet doen met mijn website.”
Ik ga je inspireren, want het is echt heel makkelijk om iedere dag met je website bezig te zijn.
2 tips voor een dagelijkse internet strategie:
Tip 1: Ga bloggen. Maak iedere werkdag een blog en plaats deze op je website. En niet in 1 keer heel veel artikelen toevoegen en dan een paar maanden je website weer laten rusten. Nee, consequent iedere werkdag iets posten. Dan heb je over een jaar 250 blogs. Allemaal interessante artikelen waar je op gevonden kan worden. Maak goede content, die je bezoeker aanspreekt en waar deze ook echt iets aan heeft. Dus stap niet in de valkuil om te schrijven voor de zoekmachines. Nee… je schrijft iedere werkdag een artikel voor jouw ideale klant.
Tip 2: Zorg ervoor dat er iedere dag verkeer via social media naar je website komt. En geen harde verkoop… Dus niet koop dit en dan een link van je website toevoegen. Nee… social media verdient een sociale aanpak. Je gaat het gesprek aan en verleidt mensen om naar je website te gaan. En als je tip 1 toe gaat passen, heb je elke dag een tip te delen die aansluit bij je ideale klant 😉
En? Is dat te doen? Of moet je iemand inschakelen om je hierbij te helpen, want je hoeft het niet allemaal zelf te doen. Ik hoop wel dat ik je geïnspireerd heb om je website als een op zichzelf staand bedrijf te behandelen en de mogelijkheden ziet om via het internet je bedrijf schaalbaar te maken.
Geef een reactie