Als je goed weet wie jouw doelgroep is, wordt het makkelijker om gericht Social Media in te zetten.
Maar als onderneming is het niet bedoeling om alleen strategisch bezig te zijn met Social Media.
Durf als onderneming vooral het gezicht achter het bedrijf te laten zienDoor de komst van Social Media verdwijnen de muren die in het verleden om bedrijven zijn opgebouwd. Want Social Media zijn juist een mooie mogelijkheden om te laten zien wie het bedrijf is, wat de visie is en waar het bedrijf voor staat.
Commerciële doelen stellen
Uiteraard is het goed om doelen te stellen voor Social Media. Je wil bijvoorbeeld naamsbekendheid vergroten en Social Media kan je daar goed bij helpen. Maar als je dit niet op een sociale manier doet, gaat het je niet brengen wat je hoopt.
Een volger wil jou spreken
Pak daarom de mogelijkheid om 1 op 1 in contact te komen met volgers. Laat zien hoe er over dingen wordt gedacht en geef je mening. Op Social Media volgen mensen jou, dus ze willen vooral jouw reacties zien. En je eigenlijk van te voren leren kennen. Want het vooraf vertrouwen winnen voor een opdracht geldt nog steeds. En Social Media kan je daar goed bij helpen. Als je maar het ware sociale gezicht wil laten zien.
Laat je ons weten hoe jij dit aanpakt? Zien we ook jouw sociale gezicht op Social Media?
Geef een reactie