Klanten zijn belangrijk voor een bedrijf.
Bekijk daarom eerst waarom een klant voor jouw bedrijf zou kiezen?
Wat is het onderscheidende vermogen van het product of van de dienst?

Het is daarom goed om te kijken naar wat jou uniek maakt.
Welke voordelen hebben klanten als ze voor jouw bedrijf kiezen?

[Tweet "Wat maakt jou uniek, waardoor klanten makkelijker voor jouw bedrijf kunnen kiezen"]

De boodschap komt niet over als je…
Niet in 10 seconde antwoord kan geven op een vraag of iemand gaat glazig kijken als je jouw boodschap vertelt.

Kijk eens goed naar de knelpunten of wensen van jouw klanten.
Sluit jouw unieke boodschap hierop aan?

Wellicht voelt een (potentiële) klant zich niet aangesproken door de boodschap? Is er bij het maken van een communicatie uiting wel goed gekeken naar de problemen of behoeftes van de klant? Misschien is het niet direct duidelijk wat het de klant oplevert als hij jouw product of dienst aanschaft.

Klanten vinden en klanten binden
Wil jij wel een boodschap overbrengen die past bij jouw (potentiële) klanten?
Maak dan een overzicht met alle unieke punten van jouw bedrijf.

Want iedere vorm van communicatie heeft een eigen aanpak nodig!