Mijn bedrijf groeit gestaag. Ik heb het de afgelopen jaren, van een bedrijf dat virtueel assisteerde als backoffie facilitator, zien uitgroeien tot een volledige opererend marketing communicatie bureau. Dat werkelijk alles in zich bergt om een bedrijf succesvol online op te bouwen. En wat ben ik daar trots op. Het heeft wat offers van mij gevraagd. Ik heb keuzes moeten maken om de paradepaardjes van onze SOScommunicatie talenten te laten schitteren. Ook moest ik kiezen om het niet langer alleen te doen, maar te investeren in mensen die samen met mij dit bedrijf verder opbouwen. Ik ben nog steeds blij dat ik die stap heb gezet. Bedankt Demi, Mike, Ramon, Daniella, Joyce, Marina …
De groei van mijn bedrijf houdt gelijke tred met mijn groei als persoon, heb ik intussen ontdekt. Je bedrijf verandert met je persoonlijkheid mee op een manier die je steeds weer het juiste avontuur biedt om je groeien. Dat vergt een regelmatige check of je met je producten nog wel vernieuwend bezig bent voor je klanten, maar ook uitdagend voor jezelf. Soms waren mijn avonturen wel wat hectisch en verwarren,d omdat ik overal JA op zei. Ik vond het fantastisch te merken dat ik de vrouw ben die alles kan waar ik mijn gedachten op heb gezet. De creativiteit ervan is iets dat ik hoog in het vaandel draag en wat ik koester. Ik vind het fantastisch om de ziel van een bedrijf weer te geven in een logo. De website van een bedrijf een uitvloeisel te laten zijn van de persoonlijkheid van de oprichter van het bedrijf.
[Tweet “Groei van een bedrijf, is groei bij een ondernemer”]
Kun jij een website bouwen Danielle? Kun jij een logo voor me ontwikkelen Danielle? Heb jij weleens geadverteerd op Facebook Danielle? Weet jij hoe je een twittercampagne het levenslicht laat zien Danielle? Heb jij weleens een e-book vormgegeven Danielle? Weet jij hoe je een landingspagina kunt bouwen Danielle? Er zijn mij tientallen voor het eerst gesteld en ondanks dat ik geen idee had hoe ik het moest doen zei ik altijd JA. Deze nieuwe dingen liet ik mij “overkomen”. Ik leerde mezelf alles aan. Ik ben geen uitdaging uit de weg gegaan en keek over mijn eigen grenzen heen. En juist omdat ik altijd volmondig ja zei tegen een nieuwe uitdaging, is me dat ook regelmatig op een nachtje doorhalen komen te staan achter mijn trouwe Apple computer. Meerdere nachtjes als ik eerlijk ben. De balans tussen dingen die energie kosten en energie geven moest ik daarbij op een bepaald moment beter in de gaten gaan houden, omdat ook mijn lichaam zijn grenzen ging aangeven.
Ik was iets te enthousiast en werkte veel te hard
Ik ben er achter gekomen dat ik mijn agenda iets te enthousiast vol plande. Een soort jonge hond die aan alles wil snuffelen en alles nog uit wil vinden. Op een bepaald moment gaat de “puppy” fase echter voorbij en word je volwassen. Dan kom je bij een stadium dat je écht gaat kiezen voor wat je het meeste ligt. De keuze is voor mij al enige tijd geleden duidelijk geworden. Ik heb de zaken die ik niet echt leuk vond, maar wel deed, omdat ik brood op de plank nodig had uitbesteed. Ik nodig jou als ondernemer uit om ook je core business in het centrum van je bedrijf te zetten. Het is zo heerlijk om echt te kiezen voor wat je goed kunt. Je kunt je ook beter specialiseren en nog beter worden – een ware expert op jouw terrein. Het enige wat dat van je vergt is de moed om wat te investeren in andere ondernemers. Dus … besteed je administratie uit. Huur een assistent in, besteed je marketing en communicatie uit en kies … kies voor wat jij het beste kunt en doe dat met je hele hart.
Volg je hart, dat klopt
Een pleidooi dus dat iedereen gaat doen waar hij of zij werkelijk zijn hart heeft liggen, is eigenlijk waar ik eens met je over wil spreken.
Ik zou het erg leuk vinden als jij mij de kans zou geven om samen de blauwdruk van jouw bedrijfsziel te ontdekken. Waar ik van overtuigd ben, is dat als een ondernemer met zijn bedrijf naar buiten treedt het een stuk eenvoudiger is als hij trots is en volledig achter de aanpak staat. Een merk in de markt zetten begint met een herkenbaar logo. Een goede website met beelden die weergeven wat een bedrijf doet, onderstreept door mooie en duidelijke teksten. Een goed reclame beleid op de juiste sociale media onderstreept dat beeld. Maar wat veel ondernemers vergeten, is dat de aller… allereerste stap is… het ontdekken van je WHY, je purpose… de reden waarom je iedere dag opstaat.
Het is mijn doel om de komende maanden en jaren veel bedrijven te helpen via mijn “soulsearching corporate DNA methode”. Ik bied jou een mogelijkheid aan om je bedrijfs DNA door te lichten. Niet zo maar een strategie bepalen… nee eentje waar jij zelf voor 100% achter staat. Mijn motto is niet voor niks, blijf je zelf, dát maakt het verschil!
Nieuwsgierig geworden? Ik geef je tijdens een gratis kickstart-sessie graag meer informatie.
Geef een reactie