Veel ondernemers hebben een gratis weggever op hun website. Een mooie manier om je nieuwsbrieflijst te laten groeien en je e-mailmarketing toe te passen.
Als mensen zich inschrijven op jouw nieuwsbrief kan je ze met regelmaat dingen vertellen over jouw bedrijf. Je deelt informatie en laat zien dat jij een expert bent op jouw gebied.
Een mooie strategie om toe te passen in jouw bedrijf.
Toch zijn er heel veel ondernemers die iets essentieels vergeten met hun e-mailmarketing.
De kracht van e-mailmarketing zit in de follow-up mails
Wat bij heel veel ondernemers vergeten wordt, is de follow up mail die na de aanvraag van de gratis weggever komt. Vaak ontvang je een standaard mailtje in je e-mailbox, met een link naar bijvoorbeeld een ebook.
Er komt soms nog een e-mail waarin gevraagd wordt naar de ervaringen van de gratis weggever.
Maar dan?
Er volgt vaak een radiostilte en de nieuwsbrieflezers krijgen daarna de wekelijkse nieuwsbrief.
Sommige ondernemers hebben dan geluk met deze stategie. Want door regelmatig een nieuwsbrief te ontvangen, krijgen de lezers toch vertrouwen in het bedrijf en gaan uiteindelijk programma’s aanvragen.
Dit proces in e-mailmarketing van oriëntatie naar aankoop kan veel sneller met goede follow-up mailings!
Hoe krijg je sneller interesse in je producten met e-mailmarketing?
Door meerdere follow-up momenten toe te passen, neem je op verschillende momenten contact op na het toezenden van de gratis weggever.
[Tweet "Sommige ondernemers hebben geluk met de strategie zonder follow up. Maar het aankoopproces kan veel sneller!"]
Veel ondernemers weten dat je wel 7 tot 10 keer iets moet horen voor je overgaat naar daadwerkelijk aanschaffen. Met de follow-up mailings is dit ook van toepassing.
Hieronder zie je in percentage’s de resultaten van een follow up mailing. Behoorlijk indrukwekkend als je ziet dat pas vanaf de 5 tot 12 follow-up mail daadwerkelijk producten worden aangeschaft.
Kijk daarom eens naar je follow-up mailing en stop niet na de eerste follow-up mailing. Zeker met de autoresponders in alle mailingprogramna’s zoals Mailchimp, Aweber, Autorespond etc. is dit heel eenvoudig op te zetten.
Het is één keer goed investeren in de follow-up mailingen en daarna hoef je niet meer naar deze follow-up hoeft te kijken. Het gaat volledig automatisch.
Geef een reactie