Bereik nu als ondernemer jouw doelgroep feilloos, door steeds te kijken naar de volgende vragen:

– Wie is de ideale klant? – Waar bevindt deze zich?

– Wat is zijn/haar behoefte? – Hoe bereik ik deze klant?

 

Wat is het resultaat als je precies weet wie jouw klant is?
Een klant die zich aangesproken voelt door de boodschap! En iedere communicatie uiting sluit aan bij de wens en de verwachting van een klant.

 

Nieuwe klanten vinden, binden en houden
Een nieuwe of bestaande klant wil je graag iets vertellen over jouw product of dienst. Dus vertel je in een nieuwsbrief alles over dit product of de dienst.

Vanuit het gezichtspunt van jouw bedrijf is het:

– de beste oplossing ooit voor deze klant –

Maar helaas voelt de klant zich niet aangesproken in het contactmoment en komt de boodschap niet over.

[Tweet "Het is de beste oplossing ooit voor deze klant! Helaas kopen ze hem niet. Wat is er aan de hand?"]

 

Waarom komt mijn communicatieboodschap niet over?
De boodschap sluit niet aan en dit komt omdat je bedrijf taak- en procesgericht bent en niet consumentgericht. Hierdoor komen klanten niet terug en gaan shoppen bij de concurrent. De plek waar ze wel aan de beleving van de klant denken en deze strategisch goed toepassen.

 

Communicatie is een niet te onderschatten activiteit!
Kijk daarom kritisch naar jouw communicatiemiddelen om te bepalen of ze jou ondersteunen bij het overbrengen van jouw boodschap. Want alles moet kloppen!

Twee cruciale vragen die je dagelijks moet bekijken als ondernemer:

  • Komt deze klant weer graag terug?
  • Gaat mijn klant mijn bedrijf aanraden bij anderen?

Een heldere en duidelijke communicatiestrategie, zorgt ervoor dat de communicatieboodschap aansluit bij jouw klanten. De beleving van de klant bestaat uit de som van de ervaringen opgedaan bij alle klantcontactmomenten. Communicatie is daarbij van groot belang.


Wil je vaker tips ontvangen?
Vul hieronder je gegevens in!

 



Ja, ik meld me aan
Voornaam
E-mailadres *

Uitschrijven kan altijd en je gegevens worden nooit doorgegeven.