Het draait om vertrouwen, mensen moeten vertrouwen hebben in jou als persoon en in je aanbod. Dit beslist of mensen klanten worden of niet.
Als een klant zoekt naar een oplossing voor zijn probleem, dan bekijkt deze of het merk bij hem past. Voelt het bij jouw bedrijf goed, dan is een klant sterk geneigd om voor jouw oplossing te kiezen en gaat niet naar de concurrent.
Wat maakt jouw anders dan de concurrent?
Jouw bedrijf heeft een eigen manier van zakendoen. Dit maakt jouw bedrijf afwijkend van de andere aanbieders. Er zijn bijvoorbeeld honderden coaches, maar jouw eigenheid maakt jou woest aantrekkelijk voor klanten. De ene coach is spiritueel, de ander is een avonturier en een ander is speels. Een klant kiest welk bedrijf het beste bij hem past en het aanbod wat zijn probleem oplost.
Zorg ervoor dat jouw potentiële klanten zich op hun gemak voelen bij jouw bedrijf. Met jouw uitstraling en klant behandeling voelt een klant zich welkom en thuis. Eindelijk heeft hij een aanbieder die precies weet waar hij behoefte aan heeft. Het lijkt voor deze klant soms wel op een beetje magie, omdat je altijd precies weet waar hij behoefte aan heeft.
[Tweet "Jouw bedrijf heeft een eigen manier van zakendoen, maar dat maakt jou aantrekkelijk voor klanten!"]
Hoe kan je het vertrouwen in jouw bedrijf versnellen?
In het eerste contact moet je behoorlijk hard werken om het vertrouwen te winnen van klanten. Je moet de relatie opbouwen en laten zien waar jouw merk voor staat. En dat is keihard werken en investeren.
Om je te helpen kan je testimonials vragen aan bestaande klanten. Niks is overtuigender dan andere klanten die voor jou vertellen wat hun ervaring is. Laat zien dat jij je belofte waarmaakt en dat klanten tevreden zijn over jouw aanpak en resultaten.
Ga jij ook referenties opvragen om toe te voegen aan bijvoorbeeld je website om klanten te overtuigen? Of vind je dit lastig om te doen?
Geef een reactie